Arvomme ja tavoitteemme

Valokuva: Kesäisessä kuvassa on leikkipuiston teline, jonka päälle on kiivennyt kaksi lasta.

Mannerheimin Lastensuojeluliitto (MLL) on avoin kansalaisjärjestö, jonka tavoitteena on edistää lasten, nuorten ja lapsiperheiden hyvinvointia. Tavoitteenamme on lapsiystävällinen yhteiskunta, jossa lapsia arvostetaan ja kaikki kantavat osaltaan vastuuta lasten hyvinvoinnista.

Jokaisella lapsella on oikeus onnelliseen lapsuuteen ja oikeus olla lapsi. Haluammekin tehdä töitä yhdistyksenä onnellisen lapsuuden puolesta. Tahdomme, että jokaisella perheellä on tilaa olla omanlaisensa. Haluamme tukea vanhempia näiden kokemissa karikoissa, tarjota lasten elämään iloa ja turvallisuutta sekä luoda tilaisuuksia arjen kohtaamisille.

Teemme työtä yhdessä lukuisten eri tahojen kanssa saavuttaaksemme tavoitteemme: verkostoidumme, teemme yhteistyötä ja käymme keskustelua. Muistutamme myös yhteiskunnallisessa keskustelussa lasten, nuorten ja lapsiperheiden asemasta sekä heidän tarpeistaan.

Olemme yhdistyksenä haasteisiin tarttuva ja uutta luova yhteisö. Tarjoamme laadukkaita ja mietittyjä palveluita, joista kohderyhmämme saavat matalan kynnyksen tukea. Tunnemme kohderyhmämme ja heidän tarpeensa, luomme tarpeeseen uusia palveluita ja pyrimme toimimaan rinnalla kulkijana arjen iloissa ja suruissa.

Kauttamme työskentelee vuosittain satoja vapaaehtoisia, jotka ovat toiminnallemme suuri ja arvostettu voimavara.

Tavoitteenamme on olla kekseliäs, luova ja suurella sydämellä työtään tekevä järjestö.

MLL Tampereen osaston visio on olla

Piirroskuva: Kuvassa on vierekkäin kolme ympyrää, laidoilla siniset ja keskellä punainen. Vasemmalla olevassa ympyrässä lukee "Toiminnallisesti vahva". Keskellä olevassa ympyrässä lukee "Haasteisiin tarttuva". Oikealla olevassa ympyrässä lukee "Uutta luova".