Testamentit

Kiitos, että harkitset testamentin tekemistä MLL Tampereen osaston hyväksi!

Meillä on ollut suuri kunnia vastaanottaa historiamme aikana useita testamenttilahjoituksia, joista on ollut toimintamme rakentamisessa ja sen jatkuvuuden luomisessa suuri apu. Olemme kiitollisia siitä luottamuksesta, jota lahjoittajat ovat meitä kohtaan osoittaneet.  Käytämme suurta huolellisuutta varmistaaksemme, että lahjoitukset käytetään juuri siihen tarkoitukseen, johon lahjoittaja on ne tahtonut antaa.

Olemme yleishyödyllinen yhdistys, joten meidän ei tarvitse maksaa saamastamme testamentista perintö- tai lahjaveroa. Lahjoitus meneekin käytännössä kokonaisuudessaan siihen tarkoitukseen, johon se on aiottukin.

Testamentti on tärkeä, oikeudellinen asiakirja, jonka täytyy täyttää tietyt muotovaatimukset ollakseen juridisesti pätevä. Varminta onkin laatia tai ainakin tarkistuttaa testamentti juristilla. Tärkeää on myös, että mikäli haluat osoittaa testamenttisi juuri meidän yhdistyksellemme, että se ilmaistaan testamentissa yksiselitteisen selkeästi (esimerkiksi "MLL Tampereen osasto ry" tai "Mannerheimin Lastensuojeluliiton Tampereen osasto ry").

Meille ei tarvitse etukäteen ilmoittaa testamentin laatimisesta hyväksemme, vaan saamme tiedon testamentin olomassaolosta laatijan poismenon jälkeen.

Kysy lisää tai ota yhteyttä